![direct-debit-cimb-2](https://i0.wp.com/sebenarnya.my/wp-content/uploads/2020/04/direct-debit-cimb-2.png?resize=640%2C360&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/sebenarnya.my/wp-content/uploads/2020/04/direct-debit-cimb-2.png?fit=640%2C360&ssl=1)
Menurut CIMB Malaysia, pihak mereka ingin memberi jaminan kepada pelanggan-pelanggan yang terbabit bahawa transaksi-transaksi ‘direct debit’ baru-baru ini merupakan transaksi kad debit sah yang telah dibuat oleh pelanggan. Insiden-insiden terpencil ini adalah berkenaan dengan transaksi-transaksi tidak lengkap yang dibuat oleh pelanggan-pelanggan dengan peniaga luar negara seperti langganan / perkhidmatan penstriman dalam talian.
Walau bagaimanapun, transaksi-transaksi tersebut telah dilabel semula sebagai ‘direct debits’, menyebabkan kekeliruan kepada pelanggan-pelanggan kami.